Amb perdó del cargol (Imatge de wikipedia) |
“Si continua així al final em faran fora de la feina”. Aquest és el comentari d'un desconegut company de viatge en referència als retards diaris del tren que el porta a la feina cada tarda. Aquestes rodalies “operada” per Renfe, responsabilitat de la Generalitat i funcionant sobre una estructura d'Adif, empresa de l'estat.
Fa un mes es va reduir el preu del bitllet un 5% per tal d'incentivar l'ús del transport públic. Un preu que, cal dir, ha augmentat més que l'IPC durant els últims anys. També s'omplen la boca de que regalen un diari: “La Vanguardia”. Sempre el mateix rotatiu!!. Doncs bé, aquestes accions els hi deu sortir per menys diners que aplicar les veritables solucions que demanem els usuaris i, per si no ho saben, són aquestes:
- Necessitem un medi fiable en funcionament i en compliment dels horaris marcats. No pot ser que no tinguis la certesa de si arribaràs i, si arribes, quan ho faràs. És cer, que després de 7 anys agafant la línia R3 i arribar només 3 dies dins l'horari marcat, darrerament ha millorat la puntualitat al matí. A la tarda no.
- Agilitat en la resolució de problemes: cal buscar sistemes per a que la gent arribi el més aviat possible al seu destí. Han d'haver plans de transport alternatius i planificats prèviament per no deixar-nos hores tirats a les estacions.
- A certes línies, com la R3, cal augmentar la freqüència de pas dels trens, al menys, a les hores punta.
- Cal més empatia. Renfe no té una filosofia de servei. Molts dels seus treballadors fan la seva feina sense sentir que porten persones. Tant se'ls hi dona si hi ha incidències. Moltes vegades són fins i tot inexpressius. La empresa i els seus treballadors han de posar-se al lloc de la gent, persones, que transporten. El nostre temps és important, no té preu i és nostre, no seu! No s'ens pot robar temps com ho estan fent. Si l'haguessin de pagar, fins i tot barat, Renfe s'arruïnaria en pocs dies.
- No incrementar els preus per sobre de l'IPC. Si continua aquesta tendència, aviat sortirà més car que el transport privat. Enlloc de regalar diaris, que ens baixin la part del preu del bitllet dedicada a pagar aquest diari (i dedicat a transferir diners a una empresa privada...?) Qui vulgui diari, que se'l compri.
Tot es resumeix en inversió i canvi de filosofia de l'empresa. Després d'uns anys d'incidències setmanals, i que ens va fer perdre la paciència, es va invertir una mica i el servei va millorar però, darrerament, torna a empitjorar. Posaria la ma al foc que no estan invertit degut a la crisi i a on estem. De fet, és un procés més de fer-nos perdre efectivitat econòmica i de demostrar-nos la consideració que ens tenen. Per aquesta raó, crec que el canvi de filosofia és molt més factible canviant les actuals empreses operadores per un altra que ho porti tot (així no diran que la culpa és de l'altre) i que s'identifiquin amb la gent que transporten.
Per cert, fa dues setmanes que no veig a aquesta persona. L'hauran fet fora o haurà canviat de medi de transport? En qualsevol cas, un “èxit” més de Rodalies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada