Avui s'han donat explicacions de l'eliminació de la limitació dels 80 km/h a les vies ràpides del Barcelonès i Baix Llobregat. Crec que aquestes decisions no han de ser polítiques. Han d'estar bassades en estudis científics (mesures de contaminació ambiental química, de particulat, sonora, estudis epidemiològics, etc) i en tècnics (valoració de consums, sinistralitat, valoracions econòmiques de transport, temps, etc).
Ara, amb les opinions d'alguns científics en contra i la d'algunes associacions, la decisió de l'eliminació sembla política. Era popular dir que es faria, i com van guanyar es farà. I tot gastant d'entrada més de 70.000 €. Això fa pensar en un altra qüestió. Surt a compte? S'esperen millores econòmiques que puguin compensar aquesta despesa? Jo, d'entrada, dubto molt que poder passar de 80 km/h a 100 km/h (120 en pocs casos) suposi un benefici econòmic global. No seria millor dedicar aquests diners a sanitat o educació. Estic segur que la majoria pensem que si però i ells? Doncs suposo que no, això aniria en contra de en privatitzar aquests serveis necessaris o, com a mínim, recollir un munt de clients per als propietaris d'empreses privades que, apostaria fort a que moltes són de persones afins.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada