dimecres, 5 de gener del 2011

Les carreteres són espais comuns.


M'agrada conduir tranquil, respectant les distàncies. Crec que és el correcte no només per la seguretat dels que anem al meu cotxe sinó per la de la resta de gent que utilitza les carreteres. Per aquesta raó m'emprenya molt aquests que sembla que hagin de demostrar que són molt ràpids al volant, que s'enganxen al darrera teu i fan avançaments on no està permès, sense visibilitat, en corbes i a més, moltes vegades han de tornar al carril dret on no hi ha lloc, obligant al cotxe que fa bé les coses a frenar i deixar un espai. En certes carreteres on es mouen els cotxes del Principat d'Andorra he observat sempre que cotxes d'aquest lloc tenen tendència a aquests comportaments. Dir això és una cosa que em disgusta molt doncs no m'agrada generalitzar amb grups humans però, és el que sempre em trobo.

Eh, E6010? Tu ets l'últim. Vas avançar dos cotxes d'una tirada: el de darrere meu que estava a gairebé 100 m i el meu, en les corbes al costat del pantà d'Oliana, sense visibilitat. I és clar, venien de cara. I vas ficar-te davant meu tancant-me. Et creus molt bo al volant però assabentat d'una vegada: si no hagués frenat hauries abonyegat aquest cotxe que estimes més que la teva mare. Et creus tan bo al volant que quant em vaig queixar amb el clàxon només devies pensar en part de la meva família. Doncs si us plau, si! Fes-ho: pensa en la meva família que anava dins del cotxe. I en les famílies de tots els que veiem el risc incrementat per la teva presència.

Espero que el regal dels Reis sigui el no portar-te ningú pel davant el dia que et matis amb aquest cotxe que tant et “mola”.

1 comentari:

  1. Benvingut al món real dels andorrans. És el pa de cada dia. I ja pots generalitzar. De Calafell a la Seu una nit d'estiu em van passar 21 cotxes, tots andorrans. Curiós que no ho fes cap de matrícula espanyola, no? I a sobre es queixen que els mossos els tenen mania i només els paren a ells!! La prepotència al volant no és més que un dels exemples del caràcter egocèntric d'aquesta societat.

    ResponElimina