dimecres, 26 d’octubre del 2011

RENFE: La que passa de tot!

Ja havia dit que el servei de rodalies estava empitjorant. La setmana passada vaig arribar tard a la feina per una avaria a una estació fora de Barcelona i d'una línia diferent a la que agafo. La única informació era una gravació que deia que havia hagut un problema i que els trens de la R7 anaven tard. No van dir res de la R3 també afectada.

Al matí, moltes de les entrades i sortides on es validen els bitllets no funcionen amuntegant a la gent cada tren que arriba.

Avui arribo a l'Arc de Triomf i per megafonia ens informen que per un problema a la estació de Catalunya han desviat els trens i hem d'anar al Clot agafant el metro. Cap problema. Cap el Clot. Però en arribar allà el caos és total. La única informació és les pantalles informatives. Cap persona informant. A la via 4, la anunciada i la habitual, ens amunteguem centenars de persones esperant un trens que, segons una gravació diu que arribarà un quant d'hora més tard. Dos quarts després diuen que el tren passarà per la via 2. Això suposa que centenars de persones, moltes de les quals han d'agafar un tren cap a Blanes (un cada hora), hem de pujar per unes escales estretes i baixar per les altres cap a l'altra andana. Arriba el tren i la major part de la gent hem estat incapaços ni d'arribar a les escales i el perdem, evidentment.

Fart, decideixo agafar el metro però abans vull que RENFE em torni el viatge copagat per un servei que ha estat incapaç de donar-me. A la taquilla en ajuntem un munt de gent i el personal de RENFE no para de regatejar i passar-se deu minuts amb la primera persona revisant el seu bitllet (correcte) i posant pegues intentant que marxem sense tornar-nos res. Ens empipem i els comencem a dir de tot. Els demano el nom per a denunciar-los però fan veure que no senten res. Amb les pressions un dels dos treballadors cedeix i pressiona l'altre donant-nos la raó. I així aconseguim que se'ns torni el viatge.

RENFE una vegada més demostra la total manca de voluntat de servei, la total manca de capacitat de reacció davant els problemes, la incapacitat i falta d'habilitats per organitzar a la gent, per informar. L'únic que saben fer és pujar el preus dels bitllets per sobre de la infracció i fer vagues quan els treballadors veuen modificacions als seus llocs, encara que sigui la pèrdua de llocs reservats per aparcar.

Possiblement, a més d'aquesta manca d'interès per servir, hi ha una manca de diners per al manteniment de les màquines i infraestructures. Això si, per regalar la Vanguardia (per cortesia de Rodalies como posa), si que hi ha diners. Per aquests si que hi ha voluntat de servei.

Molts dels que érem allà estem desitjant que arribi el dia en que puguem fer fora RENFE i ADIF de Catalunya. Ja n'estem farts d'ells!

2 comentaris:

  1. El Servei de Renfe és una d'aquells coses de les que ens queixem any derecho any i que mai es modifica. I de les infraestructures que gestiona Adif millón ni parlar, l'estació del Clot fa vergonya o tant aquests com la de Sants no tenen ni adaptació a persones amb mobilitat reduida per a fer transbordament amb la xarxa de metro... Però noi, això ningú ho arregla !

    ResponElimina
  2. Carquinyol: Durant un temps va començar a funcionar de manera mínimament acceptable però amb el nou govern ha tornat a empitjorar. Tindrà algú interessos en la indústria da l'automoció?

    ResponElimina