dimecres, 1 de desembre del 2010

Adéu als 80 km/h

Una de les principals raons per les que la gent està en contra d'aquesta limitació de velocitat és, simplement, el voler corre més.

S'ha proposat diferents raons algunes de les quals només poden ser valorades a partir d'informes científics-tècnics com poden ser: la reducció del consum de combustibles, la reducció d'emissions, la reducció del nombre d'accidents i la fluïdesa del trànsit.

Aquests aspectes a part, una raó per la qual jo estic a favor d'aquesta limitació, almenys quant hi ha una certa densitat de trànsit, és el fet de que als voltants de Barcelona, els carrils d'acceleració són curts i a més, hi ha llocs on és necessari creuar uns quants carrils per a agafar la direcció desitjada. Des de que hi ha aquesta limitació, m'és més fàcil accedir a les vies ràpides doncs, per arribar als 80 km/h i incorporar-se des d'aquests carrils curts és més fàcil. A més, no tens un seguit de cotxes a 120 km/h pel carril de la dreta que obliguen a aturar-se i fer cues als accessos. En el cas d'haver d'aturar-se, també és molt més senzill incorporar-se amb vehicles que venen a 80 km/h que a 120 km/h.

I quan un entra pel carril de la dreta i ha de canviar carrils cap a l'esquerra, amb aquest límit resulta molt més fàcil i no et trobes el típic que ve fent llums perquè no et posis davant i no molestis al "senyor de la carretera".

Ara toca dir a deu a aquesta limitació, si més no perquè el nou Gobern de la Generalitat pugui complir com a mínim, una de les seves promeses electorals.

2 comentaris:

  1. Té pros i contres. El que queda clar és que molta gent passa del transport públic. I un dels motius és que no es pot finançar per manca de recursos arra de l'espoliació.

    ResponElimina
  2. Jordi, és evident que té pros i contres però ens hauríem de basar més en estudis objectius. Evidentment la solució és el transport públic. Jo utilitzo cada dia la que potser és la pitjor línia de rodalies: la R3. Fa un temps al fer una reclamació el cap d'estació em va dir que molts problemes eren deguts a una manca d'inversió de molts anys.

    ResponElimina