Arribo al supermercat. Necessito gel de bany i quan m'apropo al prestatge em trobo això:
Un al costat de l'altre. Un gel que compro habitualment i amb el mateix preu un 25% més de producte gratis.
Evidentment agafo la opció que agafaria tothom.
Arribo a casa i el que sempre passa: resulta que tinc un altra ampolla de les habituals sense encetar i mireu a la part del darrere:
25% gratis? Doncs si i no:
- Si perquè a l'ampolla gran l'etiqueta indica que són 600 ml més els 150 ml (25%) gratis.
- No si el comparem amb l'ampolla habitual que conté 650 ml. Amb aquesta referència resulta un 23% gratis.
Segur que no és il·legal doncs l'etiqueta indica clarament el contingut i, si el preu és el mateix, hi ha més quantitat de l'habitual. Però, tal i com es presenten les coses la informació que se ens transmet no és del tot correcta.
Serà que un 25% fa que comprem més? Serà que no ens agrada veure un nombre que no sigui múltiple de 5? Hi haurà una estratègia de venda bassada en la diferència de tamany? o simplement així és més fàcil de fer i de pas s'aprofita l'avinentesa per a augmentar el nombre d'unitats produïdes amb la mateixa quantitat de gel? o a partir d'ara canvien el contingut de les ampolles habituals a 600 ml? Com a mínim és curiós.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada